Op deze pagina vind je alle informatie over onze website en hoe te bestellen. Mocht je na het lezen van deze pagina nog een vraag hebben, neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

Email

Ontvang je geen mail van ons, controleer dan je spam-box en/of de spam instellingen van je e- mailsoftware of internet provider.

Tip: Voeg ons adres toe als vertrouwd zodat je voortaan onze mail ontvangt.

Bestelprocedure

Winkelen bij de biologische.shop kan op twee manieren, met en zonder een account.

Zonder een account

Je plaatst je artikelen in het mandje, je gaat naar afrekenen en vult je adres en e-mail in en rekent af. Een e-mail adres hebben we nodig om een bestelbevestiging en een verzendbevestiging met Track&Trace te kunnen sturen.

Met een account

Het aanmaken van een account kent leuke voordelen:

  • eenmalig je adres en e-mail invullen;
  • gebruik maken van favorieten en hieruit bestellen;
  • bekijken van vorige bestellingen en hieruit producten toevoegen aan de winkelwagen;
  • overzicht van alle bestellingen en facturen;
  • beheren van meerdere adressen.

Hoe plaats ik een bestelling

  1. plaats een artikel in de winkelwagen;
  2. klik op “in de winkelwagen”. Je krijgt nu een overzicht van de producten in de winkelwagen, als je verder wilt winkelen klikt je op “verder winkelen”;
  3. wanneer je klaar bent met winkelen, klik je op de winkelwagen en klikt daarna op “afrekenen”;
  4. in de winkelwagen controleer je bestelling, hier is het ook mogelijk aantallen te wijzigen of producten te verwijderen;
  5. voer je gegevens in of log in met je account. Indien je voor de eerste keer besteld kun je 'maak een account aan' aanvinken. Er wordt dan een account voor je aangemaakt. Je kunt ook als Gast een bestelling plaatsen;
  6. selecteer de gewenste verzendmethode en afleverdatum;
  7. accepteer de Algemene voorwaarden;
  8. kies een betaalmethode;
  9. volg de instructies van je eigen bank (of paypal).

Pas wanneer je je betaling in je eigen bankomgeving bevestigd hebt is de bestelling definitief geplaatst. Bij een succesvolle betaling ontvang je een bestelbevestiging op het opgegeven e-mailadres.

Email

Wij versturen mail in de volgende gevallen:

  • bevestiging van het succesvol aanmaken van een account;
  • bevestiging van een bestelling na betaling;
  • aankondiging dat wij zijn gestart met het verzamelen van je bestelling;
  • verzendbevestiging met Track&Trace door DHL.

Ontvangt je geen mail van ons, controleer dan je spam-box en/of spam instellingen van je e-mailsoftware of internet provider.

Levertijd

Bestellingen worden verstuurd volgens onderstaand schema:

bestellen  levering
vrijdag  vanaf 9:00uurdinsdag*
zaterdag  dinsdag*
zondag  dinsdag*
maandag  tot 9:00uurdinsdag*
maandag  vanaf 9:00uurzaterdag*
dinsdag  zaterdag*
woensdag  zaterdag*
donderdag zaterdag*
vrijdag tot 9:00uurzaterdag*

*) of kies zelf een leverdatum (alleen mogelijk voor adressen in Nederland)

Voor adressen in België duurt de levering mogelijk één werkdag langer.

Bestellen op datum

Wij bieden de mogelijkheid om een leverdatum te kiezen. Je bestelling wordt door ons op de juiste dag verstuurd. Handig, je bestelt wanneer je tijd hebt en laat het bezorgen op het moment dat er iemand thuis is. Werkt alleen voor adressen in Nederland.

Let op: wij zijn afhankelijk van DHL voor de bezorging. Ook al is de bezorgzekerheid van DHL 98%, het is geen garantie dat een bestelling op de verwachte dag wordt afgeleverd. Bezorgingen kunnen incidenteel tot 5 werkdagen duren. Hier hebben wij helaas geen invloed op. 

Verzenden naar ander adres

In je eigen account kun je meerdere afleveradressen toevoegen, handig wanneer je je pakket verzendt naar je werkadres of vrienden/familie. Je volgt de status van het pakket en beheert je facturen in je eigen account..

Track&Trace

Wanneer wij de bestelling hebben ingepakt wordt deze aangemeld bij DHL. Je ontvangt van DHL een mail met een track&trace code. Ben je woonachtig in België dan bestaat de mogelijkheid dat je pakket wordt bezorgt door Bpost.

Verzendkosten

minimale besteding € 10,00

€ 4,95GRATISVervoerder
Nederlandtot € 60,-vanaf € 60,-DHL
Belgiëtot € 70,-vanaf € 70,-DHL/BPost
Luxemburgtot € 70,-vanaf € 70,-DHL/BPost
Duitslandtot € 70,-vanaf € 70,-DHL

Transport

Elke bestelling wordt met zorg ingepakt waarbij we rekening houden met het feit dat het er tijdens het transport helaas soms ruw aan toe kan gaan. Het kan voorkomen dat de bezorging vertraging oploopt, hier kunnen wij helaas niets aan doen. Zijn er problemen met het transport neem dan contact met ons op.

Korting

Bij de meeste producten geven wij korting wanneer je meer besteld. Korting wordt alleen gegeven wanneer je de juiste optie selecteert. Wanneer je bestellingen wilt doen van meer dan 750 Euro per keer neem dan contact met ons op voor een offerte op maat.

B2B

Het is mogelijk om op pallet te leveren bij orders vanaf 750 Euro voor adressen in Nederland. Neem contact op met onze klantenservice voor de mogelijkheden of een offerte op maat.

BTW

Alle prijzen op de website worden weergegeven inclusief BTW. De factuur met BTW specificatie is te downloaden van de website via Mijn account of via de link in de mail in de orderbevestiging.

Betaalmogelijkheden

Voor de betalingen maken wij gebruik van de betaaldienst Pay.nl, op je rekeningoverzicht zul je naast onze naam Pay.nl zien staan. Pay.nl is een organisatie die dagelijks vele transacties verwerkt voor webshops en verschillende betaalmogelijkheden aanbied. Meer informatie vind je op de website van Pay.nl.
De betaalmogelijkheden waarvoor wij geen kosten rekenen:
iDEAL, meest gebruikte online betaalsysteem in Nederland;
Bancontact, online betaalsysteem in België;
Giropay, online betaalsysteem in Duitsland;
MyBank, online betaalsysteem in diverse Europese landen;
Betaalmogelijkheid waarvoor wij kosten in rekening brengen:
PayPal, extra kosten: 3% van het totaalbedrag
Creditcard en afterpay mogelijkheden bieden wij niet aan i.v.m. de hoge kosten die hiervoor worden berekend.

Bedenktermijn / recht van retour / herroeping

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het door modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. Gevolgen van de herroeping Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld,aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Levensmiddelen mogen niet geopend worden en producten die binnen de termijn van 14 dagen kunnen bederven, kunnen niet geretourneerd worden.
Wil je je bestelling retour zenden, download dan het herroepingsformulier (PDF), vul het formulier in en zend deze mee retour.

Klachten

De producten die je van ons ontvangt dienen kwalitatief in orde te zijn. Heb je hier vragen of klachten over neem dan contact met ons op.
Heb je klachten of vragen over ons, de bezorging of over een product, laat het ons weten. Binnen 1 werkdag reageren wij op je vraag of klacht.

Product toegevoegd aan favorieten.