Op deze pagina vind je alle informatie over onze website en hoe te bestellen.

Mocht je na het lezen van deze pagina nog een vraag hebben, neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

Bestelprocedure01.jpgVerzendkosten01.jpgBTW01.jpgVeiligbetalen01.jpgBetaalopties01.jpgCookies01.jpgPrivacybeleid01.jpgAnnuleren%20en%20retouren01.jpgKlachten01.jpgKlantenservice01.jpgAlgemenevoorwaarden01.jpgThuiswinkelwaarborg01.jpg

Bestelprocedure

Winkelen bij Cilou kan op twee manieren, met en zonder een account.

Zonder account

Je plaatst je artikelen in het mandje, je gaat naar afrekenen en vult je adres en e-mail in.

Een e-mail adres hebben we nodig om een bevestiging te kunnen verzenden.

Met account

Het aanmaken van een account kent leuke voordelen:

● eenmalig je adres en e-mail invullen;

● gebruik maken van favorieten en hieruit bestellen;

● bekijken van vorige bestellingen en hieruit producten toevoegen aan de winkelwagen;

● altijd actuele waardebonnen zichtbaar;

● beheren van meerdere adressen.

Hoe plaats ik een bestelling?

Stap 1: navigeer door de subgroepen en selecteer een artikel;

stap 2: plaats een artikel in de winkelwagen;

Stap 3: klik op “in de winkelwagen”. Je krijgt nu een overzicht van de producten in de winkelwagen, als je verder wilt winkelen klikt je op “verder winkelen”.

Stap 4: wanneer je klaar bent met winkelen, klik je op de winkelwagen en klikt daarna op “afrekenen”

Stap 5: in de winkelwagen controleer je bestelling, hier is het ook mogelijk aantallen te wijzigen of producten te verwijderen.

Stap 6: voer je gegevens in of log in met je account. Indien je voor de eerste keer besteld kun je 'maak een account aan' aanvinken. Er wordt dan een account voor je aangemaakt. Je kunt ook als Gast een bestelling plaatsen.

Stap 7: selecteer de gewenste verzendmethode en afleverdatum.

Stap 8: accepteer de Algemene voorwaarden

Stap 9: kies een betaalmethode

Pas wanneer je je betaling in je eigen bankomgeving bevestigd is de bestelling geplaatst. Bij een succesvolle betaling ontvang je een bestelbevestiging.

Levertijd

Alle bestellingen worden binnen 1-2 werkdagen verstuurd. Is je bestelling binnen op werkdagen voor 9:00 uur dan wordt het dezelfde dag verstuurd.

Bestellen op datum

Wij bieden de mogelijkheid om een leverdatum te kiezen. Je bestelling wordt door ons op de juiste dag verstuurd. Handig, je bestelt wanneer je tijd hebt en laat het bezorgen op het moment dat er iemand thuis is. Werkt alleen voor adressen in Nederland en België.

Verzenden naar ander adres

In je eigen account kun je meerdere afleveradressen toevoegen, handig wanneer je je pakket verzendt naar je werkadres of vrienden/familie. Je volgt de status van het pakket en beheert je facturen in je eigen account.

Track&Trace

In de verzendbevestiging ontvangt je van ons een Track&Trace code. Bestellingen worden verstuurd via DHL_logo.jpg

DHL geeft informatie van bezorgtijden per postcode 10 dagen vooruit in NL. Bekijk de DHL bezorgtijden op jouw adres

Verzendkosten

Verzendkosten Denemarken, Frankrijk, Italië, Oostenrijk, Spanje, Verenigd Koninkrijk en Zweden vanaf 1 juli 2016.

verzendkosten.jpg

Via een rembours zending betaald u bij ontvangst contant aan de bezorger. Betaal gepast, de bezorger beschikt niet over wisselgeld of een pin-apparaat. Voor deze dienst brengen wij de daadwerkelijke kosten in rekening. Alleen mogelijk voor adressen in Nederland.

rembours.jpg

BTW

Alle prijzen op de website worden weergegeven inclusief BTW. Daarnaast wordt ook de prijs exclusief BTW en de prijs per inhoud getoond.

De factuur met BTW specificatie is te downloaden van de website via Mijn account of via de link in de mail in de orderbevestiging.

Veilig betalen

Onze website maakt gebruik van versleuteling zodat je persoonlijke gegevens en transactie(s) niet zichtbaar zijn voor derden.

Vertrouwelijke gegevens invoeren via SSL-encryptie, het doel van SSL-encryptie is tweeledig:

- de gevonden server wordt door middel van een certificaat dat berust op asymmetrische cryptografie, geauthentiseerd zodat je als gebruiker zeker bent dat de server ook inderdaad is wie hij zegt te zijn.

- de communicatie tussen beide partijen wordt versleuteld door gebruik te maken van cryptografie zodat deze voor kwaadwillenden niet te volgen is. De sleutel voor deze fase wisselt.

Zo ben je er zeker van dat de gegevens alleen voor jou en onze server zichtbaar zijn.

Betaalopties

paynl.pngVoor de betalingen maken wij gebruik van de betaaldienst Pay.nl, op je rekeningoverzicht zul je naast onze naam Pay.nl zien staan. Pay.nl is een organisatie die dagelijks vele transacties verwerkt voor webshops en verschillende betaalmogelijkheden aanbied. Meer informatie vind je op de website van Pay.nl.

De betaalmogelijkheden die wij gratis aanbieden:

meest gebruikte online betaalsysteem in Nederland
online betaalsysteem in België
online betaalsysteem in Duitsland
online betaalsysteem in diverse Europese landen
paypal.jpgwereldwijd betaalsysteem wat gebruik maakt van je e-mail adres

Creditcards en afterpay mogelijkheden bieden wij niet aan i.v.m. de hoge kosten die hiervoor worden berekend.

Privacybeleid

Bescherming van persoonlijke gegevens

Cilou vindt privacy zeer belangrijk. De gegevens die aan ons worden verstrekt worden daarom ook vertrouwelijk behandeld. Hieronder vind je informatie over hoe Cilou met privacy omgaat.

Het gebruik van gegevens

Wanneer er bij ons besteld wordt hebben wij gegevens nodig om de bestelling te kunnen uitvoeren naam, adres, postcode, plaats en een e-mail om je op de hoogte te houden van de order status. Meer vragen wij ook niet. Cilou deelt, geeft, verhuurt of verkoopt geen gegevens aan derden.

Je ontvangt van ons alleen een mail bij:

● Bevestiging van het succesvol aanmaken van een account;

● Bevestiging van een bestelling;

● Vragen over de bestelling indien nodig;

● Het moment dat de bestelling wordt verwerkt (op de dag van verzending);

● verzendbevestiging met Track&trace code.

Wij maken gebruik van een beveiligde SSL-verbinding zodat je privé gegevens veilig naar ons worden verstuurd.

Wij versturen geen reclame mail of nieuwsbrieven. Informatie en nieuws van onze activiteiten vind je op facebook of op ons blog.

Je hebt het recht op inzage, correctie en/of verwijdering van je opgegeven persoonsgegevens.

Cookies

Cookies zijn niets anders dan kleine tekst bestandjes die door de browser, aangestuurd door de webpagina die je bezoekt, worden opgeslagen op de harde schijf van de computer.

Functionele cookies

Een webpagina heeft geen cookies nodig een webshop wel. Een webshop moet immers kunnen onthouden welke producten er in het winkelmandje geplaatst worden en welk adres wordt opgegeven.
Voor het plaatsen van functionele cookies hoeft geen toestemming te worden gevraagd.

Cookies met commerciële bedoelingen

Bezoek je een site en deze vraagt om toestemming voor het plaatsen en gebruiken van cookies dan weet je dat het gaat om commerciële cookies ook wel tracking cookies genoemd.
Wat is het doel van deze cookies:

● het verzamelen van gegevens van de gebruiker zoals het ip-adres, bezochte websites, bekeken pagina's en/of producten, aankopen.

● het plaatsen van doelgerichte advertenties op websites.

Sinds 5 juni 2012 gelden er nieuwe regels voor het plaatsen van cookies op de computer of andere apparatuur van de consument en het uitlezen van gegevens daarvan door websites. Voor de zogenaamde tracking cookies moet de website toestemming vragen van de gebruiker.

Omdat Cilou geen gebruik maakt van tracking cookies hoeven wij ook geen toestemming te vragen.

Annuleren Retouren

Bedenktermijn / recht van retour / herroeping

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het door modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. Gevolgen van de herroeping Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld,aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Levensmiddelen mogen niet geopend worden en producten die binnen de termijn van 14 dagen kunnen bederven, kunnen niet geretourneerd worden.

Wil je je bestelling retour zenden, download dan het herroepingsformulier (PDF), vul het formulier in en zend deze mee retour.

Het pakket kan worden gestuurd naar:
Cilou
Stal 231
9205 AL Drachten

Klachten

De producten die je van ons ontvangt dienen kwalitatief in orde te zijn. Heb je hier vragen of klachten over neem dan contact met ons op.

Heb je klachten of vragen over Cilou, de bezorging of over een product, laat het ons weten. Binnen 1 werkdag geven wij antwoord op je vraag of klacht.

Heb je een klacht over Cilou en je wilt deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel dan verwijzen wij je naar www.sgc.nl.

Tevens kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Klantenservice

Heb je een vraag over onze website, over je bestelling of over een product neem dan gerust contact met ons op.

Telefonisch zijn wij bereikbaar op werkdagen van 9:00uur tot 16:00uur: +31 (0)521-820280.

Mail: klantenservice@cilou.nl

Bezoekadres: Stal 231 9205 AL  Drachten

Thuiswinkel Waarborg

Cilou is sinds 25 september 2012 lid van Stichting Certificering Thuiswinkel waarborg.